Daugelį metų neginčyta nuostata, kad, kasdien valgant žuvų taukus, jei ne visiškai išvengsi insulto bei širdies ir kraujagyslių sistemos sutrikimų, tai bent sumažinsi tikimybę susirgti šiomis ligomis iki minimumo, subliūško. „WellNews“ praneša, kad Kembridžo universiteto mokslininkai kartu su medikais penkiolikoje pasaulio šalių stebėjo 800 000 pacientų ir padarė išvadą, kuri sugriauna farmacijos kompanijų tvirtinimą, jog maisto papildas Omega-3 bei taukai iš menkės kepenų – geriausia iki šiol žinota apsauga nuo širdies ir kraujagyslių susirgimų. Mokslininkų teigimu, kapsulėse užkonservuotų žuvų taukų ir Omega-3 vartojimo efektas lygus nuliui. Tai lygiai tas pats, jei vietoj mikstūros gertumėte paprastą vandenį.   Kitaip tariant, biologiškai aktyvūs priedai Omega-3 ir žuvų taukai – jokia profilaktinė priemonė nuo infarktų ir insultų. Mokslininkai nustatė, kad, nepaisant to, jog pacientų kraujyje aptikta didelė Omega-3 koncentracija, juos vis tiek ištikdavo infarktai ir insultai. Kitas dalykas – riebi žuvis, iš kurios kepenų gaunami minėti preparatai. Jei riebią jūrinę ar gėlų vandenų žuvį, pavyzdžiui, lašišą, silkę, menkę, upėtakį, strimėlę, žiobrį, valgysite du kartus per savaitę – profilaktinis efektas, apsaugantis nuo širdies ir kraujagyslių ligų, garantuotas.   Mokslininkai teigia, kad naudingiausia yra virta garuose ir kepta orkaitėje arba ant grotelių riebi žuvis. Kad profilaktinis efektas būtų ilgalaikis ir labai veiksmingas, rekomenduojama per savaitę suvalgyti mažiausiai keturias porcijas žuvies, kurioje yra daug naudingų žmogaus organizmui riebalų. Laikantis tokios taisyklės, tikimybė patirti insultą sumažėja 6 proc., o jei per savaitę suvalgysite penkias porcijas tinkamų rūšių žuvų, minėta tikimybė sumažės dvigubai. Mokslininkai mano, kad nuo širdies ir kraujagyslių ligų daug veiksmingiau gelbsti vitaminai D ir B, taip pat selenas, taurinas ir jodas, kurių aptinkama būtent žuvyje. Be to, kuo dažniau žmogus valgo žuvį, tuo rečiau valgo mėsą, kuri yra pagrindinis širdies ir kraujagyslių priešas.

Leave a comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *